• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140912
+
-

کیوسک/ روزنامه تایمز [انگلیس]/ اعتراض به سبک انگلیسی


روزنامه تایمز در صفحه اول خود تصویر یکی از فعالان محیط‌زیستی انگلیس را منتشر کرده که در تجمعی در اسکاتلند، توسط پلیس دستگیر شده‌ است. در آستانه برگزاری اجلاس جهانی آب و‌هوایی در اسکاتلند، گروهی از فعالان محیط‌زیست در انگلیس در اقدامی هماهنگ با هدف جلب توجه مردم و دولت‌ها راه‌های منتهی به فرودگاه‌ها و اتوبان‌های اصلی را بند آورده‌اند. آنها خواستار پایان دادن به انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال ‍[آمریکا]
دوز سوم؛ فقط برای سالمندان


سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دوز سوم واکسن کرونا که دوز تقویتی حساب می‌شود را برای افراد ۶۵ سال به بالا و گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر تأیید کرد. در نشست اخیر این سازمان، با برنامه دولت آمریکا برای تزریق واکسن تقویتی به همه افراد ۱۶ سال و بالاتر مخالفت شده است. محققان معتقدند تزریق دوز سوم بر روند همه‌گیری تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
برنامه جدید اسرائیل برای یهودی‌سازی‌ قدس


دولت رژیم صهیونیستی برنامه تازه‌ای را برای غصب زمین‌ها و املاک متعلق به شهروندان عرب فلسطینی در شهر قدس آماده کرده است. یهودی‌سازی‌ یکی از استراتژی‌های درازمدت تمامی دولت‌های اسرائیل برای تغییر هویت شهر قدس به‌حساب می‌آید.  دولت بنت در اقدامی تازه، یک صندوق مالی برای پیگیری سیاست یهودی‌سازی‌ و فشار بر ساکنان عرب قدس تشکیل داده است.

روزنامه الاخبار [لبنان]
مهار هسته‌ای پکن


روزنامه الاخبار توافق اخیر واشنگتن و لندن برای حمایت تقویتی قدرت هسته‌ای استرالیا را بخشی از سیاست‌های مهار چین به شمار آورده است. این روزنامه در گزارش خود توافق اخیر را مقدمه تشکیل ناتوی آسیا علیه چین توصیف می‌کند.













 

این خبر را به اشتراک بگذارید